Niet elke zorgverzekeraar verschaft de juiste informatie

Vergelijk Zorgverzekeringen

Vandaag de dag wordt er veel gebruik gemaakt van zogenaamde mysterieshoppers. Dit zijn mensen die net doen alsof ze klant willen worden of zich bijvoorbeeld als klant voordoen en allerlei vragen stellen. In werkelijkheid heeft de mysterieshopper natuurlijk een heel ander doel en dat is nagaan hoe kundig, professioneel en servicegericht een bedrijf of winkel is.

Waarom dit middel ook niet inzetten in een tijd waarin mensen een keuze maken over waar ze hun zorgverzekering 2017? De Nederlandse Zorgautoriteit was dezelfde mening toegedaan en heeft mysterieshoppers meer dan 3000 telefoontjes laten plegen naar verschillende zorgverzekeraars. De betreffende mysteriebellers deden net alsof zij alledaagse consumenten waren en stelden gangbare vragen over onderwerpen waar zorgverzekeraars dagelijks mee geconfronteerd worden. Hierbij moet je denken aan vragen over overstappen van en naar een andere zorgverzekeraar, vragen over het eigen risico en inhoudelijke vragen over bijvoorbeeld fysiotherapie, brillen/lenzen en kraamzorg.

Lang niet elke zorgverzekeraar scoorde foutloos. Ohra, die je toch tot één van de grootste zorgverzekeraars van ons land mag rekenen, scoorde van alle grote verzekeraars het minst goed. Krap twee derde van de vragen werden goed beantwoord. Andere zorgverzekeraars van naam die onder de maat scoorden waren Univé, VGZ en Delta Lloyd. Gelukkig waren er ook wel degelijk verzekeraars die hun zaakjes wel op orde hadden. De Friesland is hier het beste voorbeeld van en de medewerkers van deze verzekeraar beantwoordden alle vragen correct. Ook DSW en CZ presteerden bovengemiddeld met slechts enkele foutieve antwoorden.

Vergelijk Zorgverzekeringen

Meer artikelen